Abstract | Turizam je jedan od najvažnijih pokretača razvoja gospodarstva u Hrvatskoj. Hrvatska ima dugu tradiciju bavljenja turizmom, koja seže još od sredine 19. stoljeća kada ,,raste interes za odmaranjem u primorskim mjestima koja svoju popularnost zasnivaju na zdravstvenim svojstvima morske vode“. (Petrić, 2006:11) Iz godine u godinu Hrvatska bilježi stalan rast broja noćenja i dolazaka, a prema podacima Ministarstva turizma u 2016. godini u Hrvatskoj je ostvareno 16,3 milijuna dolazaka i 91,3 milijuna noćenja, što je 8,7% više dolazaka i 9,0% više noćenja turista u odnosu na 2015. Turizam je nedvojbeno najunosnija djelatnost, osobito tijekom ljeta.
,,Produljenje sezone jedan je od strateških ciljeva hrvatskog turizma koji se provodi kroz projekt ,,Hrvatska 365“ Hrvatske turističke zajednice“. (Hrvatska turistička zajednica, n.d.) Projekt ,,Hrvatska 365“, odnosno pilot-projekt za pred-i posezonu (PPS) koncept prema riječima Vlade Republike Hrvatske (2015) ,,podrazumijeva razvoj atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone koja će pozicionirati Hrvatsku kao zemlju koja izvan glavne turističke sezone nudi posebne, autentične i privlačne turističke proizvode“. U projektu sudjeluje 40 destinacija koje su po prvi puta formirane neovisno o administrativnim granicama, no vodeći računa o smislenim geografskim cjelinama i kompatibilnosti turističke ponude. |
Abstract (english) | Tourism is one of the most important drivers of economic development in Croatia. Croatia has a long tradition of tourism, which dates back to the mid-19th century when there was an ,,increased interest in resting in seaside towns, which was based on the seawater health benefits“. (Petrić, 2006:11) From year to year, Croatia records a steady increase in the number of overnight stays and arrivals, and according to data from the Ministry of Tourism in 2016, there were 16.3
million arrivals and 91.3 million overnight stays in Croatia which represents 8.7% increase in arrivals and 9.0% increase in tourist nights co pared to the previous year. Tourism is undoubtedly the most profitable activity, especially during the summer. ,,The extension of the season is one of the strategic goals of Croatian tourism implemented through the project ,,Hrvatska 365“ (eng. ,,Croatia 365“) of the Croatian Tourist Board“.(Croatian Tourist Board) ,,The project ,,Hrvatska 365“, i.e. a pilot and pre-season (PPS) pilot project, implies the development of an attractive and competitive destination value offering in the pre- and post-time range that will position Croatia as a country that, apart from the main tourist season, offers special, authentic and attractive tourist products“.(Government of Republic of Croatia, 2015) The project includes 40 destinations that were formed for the first time independently of the administrative boundaries, but taking into account the meaningful
geographical features and the compatibility of the tourist offer. |