Abstract | Općina Čepin jedna je od najvećih općina u Republici Hrvatskoj. Prema posljednjem popisu stanovništva, broji 11599 stanovnika (Dzs.hr, 2013), i ukupne je površine 120,64 km² (cepin.hr, 2019)
Uz izvorno financiranje, Općina Čepin veliki dio prihoda proračuna su bespovratna sredstva iz fondova Europske unije te resorsnih ministarstva za brojne projekte. Sve te projekte potrebno je pravilno iskomunicirati prema ciljnim javnostima, radi učinkovitije provedbe projekata. Osim ovog, komunikacijski ciljevi su veća informiranost javnosti o radu Općine kao i turističkim potencijalima.
Društvene djelatnosti, socijalna skrb, gospodarstvo, zaštita okoliša, prostorno i urbanističko planiranje samo su neki od poslova koje obavlja Općina Čepin. Općina je osnivač i dvaju trgovačkih društava te tri javne ustanove.
Općina je kao tijelo javne vlasti, sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama1 u obvezi objavljivati određene informacije na internetskim stranicama, na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku.
Općina komunicira s javnošću, no u ovom radu poseban fokus usmjeren je na istraživanje koliko su često projekti Općine Čepin promovirani na društvenim mrežama, te postoji li potreba za kvalitetnijim oglašavanjem turističke ponude - manifestacija i kulturnih znamenitosti koje su u nadležnosti Općine. Kao krajnji cilj ovog rada bit će predložena Strategija odnosa s javnošću Općine Čepin za razdoblje 2021. – 2026. godine, radi planskog vođenja odnosa s javnošću. U tu svrhu pokušat će se definirati sve ciljne javnosti, te predložiti uvođenje novih alata. |
Abstract (english) | The municipality of Čepin is one of the largest municipalities in the Republic of Croatia. According to the last census, it has 11,599 inhabitants (Dzs.hr, 2013), and its total area is 120.64 km² (cepin.hr, 2019).
In addition to the original financing, a large part of the budget income of the Municipality of Čepin is grants from the funds of the European Union and relevant ministries for numerous projects. All these projects need to be properly communicated to the target public, in order to implement the projects more effectively. In addition to this, the communication goals are to inform the public more about the work of the Municipality as well as the tourist potential.
Social activities, social care, economy, environmental protection, spatial and urban planning are 2just some of the tasks performed by the Municipality of Čepin. The municipality is the founder of two commercial companies and three public institutions.
As a public authority, the municipality, in accordance with the Law on the right to access information, is obliged to publish certain information on the Internet in an easily searchable and machine-readable form.
The municipality communicates with the public, but in this paper the special focus is on researching how often the projects of the Čepin Municipality are promoted on social networks, and whether there is a need for better advertising of the tourist offer - manifestations and cultural sights that are under the jurisdiction of the Municipality. As the ultimate goal of this work, the Public Relations Strategy of the Municipality of Čepin for the period 2021-2026 will be proposed, for the purpose of planning public relations. For this purpose, an attempt will be made to define all target audiences, and to propose the introduction of new tools. |