Abstract | Komunikacija je neizbježna. Komuniciramo čak i kad ne želimo komunicirati jer i nekomunikacijom šaljemo neku poruku. Uz pomoć komunikacije odašiljemo određene poruke primatelju (ili primateljima), pokazujemo emocije, dijelimo mišljenja, stavove i namjere. Najbitniji segment komunikacije je povratna informacija koja pokazuje kako je primatelj interpretirao poruku te kakav je utjecaj imala na njega. U današnjem svijetu komunikacija se nažalost većinski svodi na audiovizualnu komunikaciju, tipkanje tekstualnih poruka, često korištenje emotikona, skraćenica, posuđenica, pa čak i izmišljenih riječi. Čovjeku je već svakako nekad teško izjasniti svoje osjećaje i misli, a u današnjem svijetu gdje svi živimo s pogledom u ekranima, još teže.
Glazba, kao jedan od temeljnih kanala komunikacije, predstavlja idealno sredstvo za izražavanje tih kompleksnih emocija koje ljudi ponekad teško iskazuju riječima. Putem glazbe koju pokreće sama emocija glazbenici mogu utjecati na razmišljanje i ponašanje publike. Također, glazbenici ne moraju nužno utjecati na razmišljanje i ponašanje publike putem svojih skladbi. Samim iznošenjem svojih stavova i namjera putem medija ili nekih drugih kanala komunikacije s publikom, glazbenici kao uzori mogu snažno utjecati na njihovo razmišljanje.
Jedan od najboljih primjera utjecaja na publiku je Live Aid. Dva velika humanitarna koncerta koji su organizirali glazbenici Bob Geldof i Midge Ure kako bi pomogli gladnoj djeci u Etiopiji. Održani su 13. srpnja 1985. godine istovremeno u Londonu (UK) i Philadelphiji (SAD), a uspjeli su prikupiti oko 127 milijuna dolara ili oko 150 milijuna funta. Live Aid se smatra prvim humanitarnim događajem koji je ujedinio svijet.
‘’Ono što me danas impresionira je koliko daleko se može čuti glas onih koji posjeduju određenu količinu senzibilnosti i umjetničkih tendencija te koliko njihova glazba može napraviti razliku.’’ Daryl Hall, Live Aid 1985. |
Abstract (english) | Communication is inevitable. We communicate even when we do not want to communicate because we also send a message through non - communication. Through communication, we send out specific messages to the recipient (or recipients), show emotions, share opinions, attitudes and intentions. The most important segment of communication is feedback, which shows how the recipient interpreted the message and what impact it had on it. In today's world, communication is, for the majority, reduced to audiovisual communication, typing text messages, frequent use of emoticons, abbreviations, borrowings, and even fictional words. It is certainly difficult for a person to express his feelings and thoughts, and in today's world where we all live with our eyes on the screens, it is even more difficult.
Music, as one of the fundamental channels of communication, is an ideal means of expressing these complex emotions that people sometimes find difficult to express in words. Through emotion-driven music, musicians can influence the thinking and behavior of the audience. Also, musicians do not necessarily influence the thinking and behavior of the audience through their compositions. By expressing their views and intentions through the media or other channels of communication with the audience, musicians as role models can strongly influence their thinking.
One of the best examples of audience impact is Live Aid. Two great charity concerts organized by musicians Bob Geldof and Midge Ure to help hungry children in Ethiopia. They were held on July 13, 1985 in London (UK) and Philadelphia (USA) at the same time, and managed to raise about $ 127 million, or about £ 150 million. Live Aid is considered the first humanitarian event to unite the world.
,,What impresses me about today is that people who have a certain amount of sensitivity and artistic tendencies can be heard, and their music can make a difference.’’ Daryl Hall, Live Aid 1985. |