Sažetak Osnovni cilj odnosa s javnošću jeste sustavno djelovanje na pojedine segmente unutarnje i vanjske javnosti radi stvaranja željene slike, percepcije o organizaciji ili pojedincu i njihovim aktivnostima. Mogu imati tri cilja: mijenjanje javnog mišljenja, kreiranje mišljenja tamo gdje ga nije bilo i učvršćivanje već stvorenog javnog mišljenja.
Kolijevka modernih odnosa s javnošću, ali ujedno i država u kojoj su odnosi s javnošću najrazvijeniji, jesu Sjedinjene Američke Države. Odnosi s javnošću kakve danas poznajemo, počinju krajem XIX. i početkom XX. stoljeća radom prvih praktičara odnosa s javnošću - Ivy Leea i Edwarda L. Bernaysa kojega mnogi smatraju utemeljiteljem suvremene profesije.
Povijesno gledano odnosi s javnošću razvijaju kroz četiri modela koji objašnjavaju njihovu ulogu, a opisani su uz pomoć dva koncepta: prirode komunikacije (jednosmjerna vs. dvosmjerna) i svrhe komunikacije (uvjeravanje vs. obostrano razumijevanje).
Područje primjene odnosa s javnošću vrlo je široko, točnije gotovo da ne postoji područje ljudskog djelovanja u kojima se ne primjenjuju. Pri tome se koriste različite tehnike odnosa s javnošću odnosno komunikacijski alati putem kojih se šalju poruke do željenih javnosti. Te tehnike se dijele u četiri skupine: pisane tehnike, govorne tehnike, vizualne tehnike i nove tehnologije. Za uspješne odnose s javnošću potrebno je u danoj situaciji odabrati odgovarajuće tehnike, ovisno o vrsti javnosti i željenim ciljevima. Najveći uspjeh donosi kombiniranje i integracija više tehnika, jer sama za sebe niti jedna tehnika nije dovoljna.
Osobne odnose s javnošću stvaraju pojedinci uspostavljajući odnose odnosno komunicirajući sa svojom primarnom javnošću stvarajući određenu sliku (imidž) koja ih određuje prema njihovoj ciljnoj javnosti. Komuniciranjem svojih prednosti (osobnosti, identiteta) diferenciraju se od konkurencije i tako osiguravaju prepoznatljivost u svojim ciljnim skupinama, stvarajući određenu sliku (imidž) koja ih određuje prema javnosti.
Većina stručnjaka slaže se da je za uspješan imidž pojedinca važna cjelovitost osobe, jer najviše uspjeha u javnosti imaju osobe koje se svojom posebnošću i detaljima izdvajaju iz mase. Stoga su osobni odnosi s javnošću koncentrirani upravo na razumijevanje i promoviranje jedinstvenosti ličnosti u odnosu na konkurenciju. U procesu razvijanja osobnih odnosa s javnošću od presudnog je značaja imati odgovore na tri ključna pitanja: tko sam, što očekujem od sebe i kako se vrednujem. Osobni odnosi s javnošću vezani su za strateško oblikovanje pojedinca kroz medije, ali i svakodnevno komuniciranje s dionicima. Vremenom su se oblikovale strategije pozicioniranja imidža pojedinaca. Posebno se taj trend brže razvija u svijetu slavnih osoba. Tako danas imamo cijelu industriju stručnjaka koji pokrivaju područje slavnih i doprinose razvoju vještina u ovom segmentu odnosa s javnošću. Procjenjuje se kako će rasti industrija oblikovanja imidža javnih osoba. To je razlog za nova istraživanja u ovom području odnosa s javnošću.
Predmet istraživanja u ovom radu jesu osobni odnosi s javnošću, a glavni cilj je istražiti koje su to specifičnosti osobnih odnosa s javnošću odnosno prikazati kako se pojedinci popust slavnih osoba (kroz upravljanje verbalnom i neverbalnom komunikacijom, stilom, kompetencijom, etikom i djelovanjem u društvu) mogu pozicionirati i promovirati odnosno stvoriti pozitivan ili negativan javni imidž.
Sažetak (engleski) The primary goal of public relations is to systematically act on individual segments of the internal and external public to create the desired image, perception of the organization or individual and their activities. They can have three goals: changing public opinion, creating opinions where it has not existed, and consolidating already created public opinion.
The cradle of modern public relations, but also the state where public relations are the most developed, are the United States.The public relations we know today begins at the end of the 19th century and in the early 20th century by the work of the first public relations practitioners - Ivy Lee and Edward L. Bernay, whom many consider to be a founder of a contemporary profession.
Historically speaking, public relations is developed through four models that explain their role and are described with the help of two concepts: the nature of communication (one-way versus two-way) and the purpose of communication (persuasion versus mutual understanding).
The field of application of public relations is very broad, or more precisely, that there is no area of human activity in which they are not applied.Various public relations techniques, is communication tools are used to send messages to desired audiences. These techniques are divided into four groups: written techniques, speech techniques, visual techniques and new technologies. For successful public relations, it is necessary to choose the appropriate techniques in the given situation, depending on the type of public and desired goals. The greatest achievement is combining and integrating multiple techniques, because no technique alone is sufficient for itself.
Personal relationships with the public are created by individuals by establishing relationships or communicating with their primary public by creating a specific image that determines them according to their target public. By communicating their advantages (personality, identity) they differ from the competition and this ensure recognizability in their target groups, creating a certain image that sets them to the public.
Most experts agree that the integrity of a person is important to the successful image of the individual, because the most successful in the public are those who are distinguished by their specialness and detail. Therefore, personal relations with the public are focused precisely on understanding and promoting the uniqueness of personality in relation to competition. In the process of developing personal relationships with the public, it is crucial to have answers to three key questions: who I am, what I expect from myself and how I value myself.
Personal relations witht hepublic are related to the strategic shaping of the individual through the media, as well as the daily communication with the stakeholders. In time, the strategies of positioning the image of individuals were shaped. Especially this trend is developing faster in the world of celebrities. So today we have a whole industry of experts covering the area of celebrity and contributing to the development of skills in this segment of public relations.It is estimated that the industry of shaping the image of the public persons will grow. That is the reason for new research in this area of public relations.
The subject of the research in this paper is personal relations with the public, and the main goal is to explore the specifics of personal relations with the public, is to show how individuals as celebrities (through the management of verbal and nonverbal communication, style, competence, ethics and activity in society) can position and promote or create a positive or negative public image.
Ključne riječi (engleski)
public relations
models and techniques of public relations
areas of public relations
personal relations with the public
image
identity
communication with the target public