Naslov Važnost poznavanja lokalne kulture za brendiranje u turizmu
Autor Mariam Al Gergawi
Mentor Romana Lekić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Edward Bernays (Katedra za odnose s javnošću) Zagreb
Datum i država obrane 2018-12-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Predmet je ovoga rada istražiti važnost poznavanja lokalne kulture radi brendiranja u turizmu. Ovaj se predmet istražuje zbog sve veće važnosti poznavanja lokalne kulture čija se važnost posebno naglašava u posljednje vrijeme, kao jedan od ključnih čimbenika za motivaciju turista u odabiru određene destinacije. Poticaj u spajanju lokalne kulture i turizma proizlazi iz novih preferencija turista, a danas je to doživljaj koji se može prenijeti jedino autentičnošću koju pruža lokalna kultura. U novije su vrijeme navedeni pojmovi itekako povezani jer se razumijevanjem i poznavanjem lokalne kulture može utjecati na razvojnu strategiju i primjenu specifičnih metoda u uspješnom brendiranju Hrvatske, odnosno hrvatskog turističkog proizvoda. U radu se turizam razmatra kao fenomen koji se može sagledati kao svojevrstan oblik interkulturološke komunikacije. Razlog tome je što turizam sve više uključuje turista na individualan način u proces turizma te se tako generiraju njegove emocije i razmjenjuju vrijednosti a temelj cjelokupnog procesa je povjerenje među ljudima. S time na umu, analizirani su i uspoređeni primjeri dobre prakse direktnih mediteranskih konkurenata Hrvatskoj, a to su Grčka, kao najbliži konkurent te Španjolska. Ovim se radom želi naglasiti važnost doživljaja koji se može sagledati s naglaskom na atmosferu, story telling procesom te stjecanjem lojalnih gostiju, koji će svoje doživljaje prenositi i na druge, usmenom predajom ili putem društvenih medija, koji zauzimaju sve veći dio života svakoga pojedinca i tako su postali dio života svakog pojedinca i njegove „usmene“ predaje. Ovaj rad naglašava činjenicu da turistima turistička destinacija treba omogućiti da budu više od promatrača i da postanu stvarni sudionici svoga putovanja, uspostavljajući socijalni kontakt s lokalnim stanovništvom. Stoga se u radu također analizira i uloga lokalne kulture i lokalne zajednice u razvoju turizma i u izgradnji brenda. Nadalje se pokazuje i važnost edukacije lokalne zajednice u brend komunikaciji, te se upozorava na važnost lokalnog identiteta i autentičnosti u kreiranju imidža turističkog proizvoda koji u konačnici doprinosi i boljom pozicijom na turističkom tržištu, a u konačnici i produljenju turističke sezone. Za dokazivanje hipoteza rada izabrane su kvantitativne i kvalitativne znanstveno-istraživačke metode, benchmarking analiza i metoda intervjua, čime se rezultat istraživanja dodatno potvrdio. Uz navedeno, u radu su korištene metode analize i sinteze, konkretizacije i definicije te dedukcije kako bi se praktični dio rada potkrijepio teoretskim.
Sažetak (engleski) The subject of this paper is to explore the importance of knowing local culture for the purpose of branding in tourism. This issue is being explored because of the increasing awareness of knowledge of local culture whose importance has been particularly emphasized recently as one of the key factors for motivating tourists to choose a particular destination. The incentive for joining local culture and tourism stems from new tourist preferences, and today it is an experience that can only be transmitted through the authenticity of local culture. More recently, the concepts are very closely related because understanding and knowing local culture can influence the development strategy and the application of specific methods in the successful branding of Croatia or the Croatian tourist product. In this paper, tourism is considered a phenomenon that can be seen as a form of intercultural communication. The reason is that tourism increasingly involves tourists individually in the tourism process, and thus generating its emotions and exchanging values, and the foundation of the whole process is trust among people. With that in mind, comparable examples of good practice of direct Mediterranean competitors in Croatia have been analyzed, namely Greece as the nearest competitor, and Spain. This work seeks to emphasize the importance of the experience that can be seen with the emphasis on the atmosphere, the story telling process and the acquisition of loyal guests, who will pass on their experiences to other, oral or social media that take on ever greater part of every individual's life became part of the life of every individual and his "oral" surrender. This paper highlights the fact that tourist destinations should enable tourists to be more than observers and become the real participants of their journey by establishing social contact with the local population. Therefore, the paper also analyzes the role of local culture and the local community in the development of tourism and in the construction of the interior. The importance of local community education in brand communication is also highlighted, and the importance of local identity and authenticity in creating the image of a tourism product, which ultimately contributes to a better position on the tourist market and ultimately the extension of the tourist season. Quantitative and qualitative research-research methods, benchmarking analysis and interview methods were selected to prove the hypothesis of the work, which was further confirmed by the results of the research. In addition to this, the methods of analysis and synthesis, concretization and definition of deduction are used in this paper, so that the practical part of the work is supported by theoretical.
Ključne riječi
lokalna kultura
brendiranje u turizmu
lokalna zajednica
edukacija
kulturna globalizacija
turistička destinacija
Ključne riječi (engleski)
local culture
branding in tourism
local community
education
cultural globalization
tourism product
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:233:629532
Studijski program Naziv: Upravljanje odnosima s javnošću Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist odnosa s javnošću (struč. spec. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-18 23:28:57