Sažetak | Strateški odnosi s javnošću jedan su od najkompleksnijih načina komuniciranja pojedine organizacije te kao takvi podrazumijevaju strateško razmišljanje, potpuno razumijevanje cjelokupne poslovne strategije organizacije i primjenu četvero faznog procesa planiranja i upravljanja (Jugo, 2012: 58). Strateško komuniciranje ogleda se u različitim aktivnostima svake organizacije, a to uključuje i provođenje različitih društveno odgovornih projekata. Kako ističe Zoran Tomić (2016: 352), „zajednice, bilo lokalne, državne ili međunarodne, imaju snažan učinak na odnose s javnošću u cjelokupnom globalnom poretku, no jednako tako strategije odnosa s javnošću utječu na njih.“
Pitanje društveno odgovornog poslovanja pojavilo se tridesetih godina XX. stoljeća, a glavni razlog tome bila je negativna percepcija javnosti prema korporacijama koje su proglasili odgovornima za pojavu krize (Tomić, 2016: 353). Referirajući se na Phillipa Kotlera i Nancy Lee (2007), Tomić (2016: 353) navodi kako je korporativna društvena odgovornost „poslovanje koje nadilazi etička, zakonska, tržišna, ali i javna, odnosno očekivanja koja društvo ima od poslovanja.“
Društveno odgovornom poslovanju iz dana u dan pridaje se sve veća pažnja kako zbog zaštite ljudskih prava, tako i uvjetima rada, zaštite okoliša, kao i suzbijanja korupcije. „U uvjetima rastuće međuovisnosti svih sudionika društvenog i gospodarskog života i sve većeg utjecaja javnog mišljenja na poslovnu politiku poduzeća razvitak pune suradnje s društvenom zajednicom nameće se kao trajna zadaća svakoj instituciji.“ (Tomić, 2016: 352) Koliki značaj društveno odgovorno poslovanje ima danas biti će prikazano u radu kroz prehrambenu, odnosno mliječnu industriju i aktivnosti vezane za društveno odgovorno poslovanje tvrtke Dukat d.d. koja zauzima lidersku poziciju uspomenutoj industriji u Hrvatskoj. Poduzeće Dukat d.d. primjenjuje načelo DOP-a United Global Compacta koje obuhvaća područje ljudskih prava, zaštite okoliša, uvjeta zaposlenika, zaštitu zdravlja i sigurnosti zaposlenika na radnome mjestu. |
Sažetak (engleski) | Strategic public relations is one of the most complex ways of communication of an organization and as such implies a strategic thinking, a complete understanding of the organizations’overall business strategy and the application of the four-phase planning and management process (Jugo, 2012: 58). Strategic communication reflects in various activities of each organization, including the implementation of various socially responsible projects. As Zoran Tomić (2016: 352) points out, “communities, whether local, national or international, have a strong impact on public relations in the overall global order, but equally the public relations strategy affects them.”
The issue of socially responsible business emerged in the 1930s, and the main reason for this was the negative public perception of the corporations – they were declared responsible for the emergence of the crisis (Tomić, 2016: 353). Referring to Phillip Kotler and Nancy Lee (2007), Tomic (2016: 353) states that corporate social responsibility is “a business that goes beyond the ethical, legal, market and public expectations that society has in business.” More and more attention is paid to day-to-day business due to the protection of human rights and working conditions, environmental protection, and the suppression of corruption.
According to Tomić (2016: 352), “under the conditions of the growing interdependence of all participants of social and economic life and the growing influence of public opinion on business policy of the company, the development of full cooperation with the social community imposes itself as a permanent task for each institution.” What is the significance of socially responsible business nowadasy will be presented in this paper work through the food, i.e. milk industry and activities related to corporate social responsibility of the Dukat Ltd. which is one of the leading companies in this industry in Croatia. Dukat Ltd. applies the CSR principle of United Global Compact, which covers the area of human rights, environmental protection, employee conditions, health and safety of employees at the workplace. |