Naslov Utjecaj medija na djecu predškolske dobi
Autor Lorena Bartol
Mentor Marijana Togonal (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Edward Bernays (Katedra za komunikologiju i medije ) Zagreb
Datum i država obrane 2016-12-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Mediji su sastavni dio naših života i to u svim životnim fazama, uključujući čak i najraniju dob. Djeca se po dobi dijele na: dojenčad (0 1 god.), rano djetinjstvo (2 3 god.), predškolska dob (3 6 god.), školska dob (6 12 god.) i adolescencija (12 20 god.). Utjecaj medija na djecu predškolske dobi danas je veći i jači nego ikada do sada. Itekako veliki utjecaj ima televizija, danas najmoćniji masovni medij koji je vrlo popularan medu djecom predškolske dobi. Izuzetan je njezin utjecaj na socijalizaciju djeteta, odgoj, obrazovanje, kulturu, opće vrijednosti i stavove. Uz pomoć televizije dijete uspoređuje sebe i svoj svijet sa svijetom junaka s ekrana, otkriva nove načine ponašanja, vrijednosti i nove igre. Mnogobrojna istraživanja upozoravaju kako predškolska djeca prekomjerno konzumiraju televiziju. Najvažniju ulogu u medijskom obrazovanju djece imaju roditelji i odgojitelji te bi oni tu ulogu trebali shvatiti mnogo ozbiljnije. Medijski odgoj i obrazovanje nužni su za naše društvo, pogotovo u današnje vrijeme kada su mediji svuda oko nas, kada komunikacija uživo zastarijeva, kada se učenje odvija putem tehnologije, a mediji oblikuju društvenu zbilju utječući na formiranje identiteta i stvaranje, tj. rušenje samopouzdanja. Medijsko obrazovanje dijelom se provodi na nastavi u osnovnim i srednjim školama, dok se u vrtićima ne provodi uopće iii samo u neznatnoj mjeri. Medijski odgoj vrlo je važan segment dječjeg odrastanja i trebao bi se provoditi od najranijih godina, od vrtića.
Sažetak (engleski) Media are an integral part of our lives in all phases of life, including even the earliest age. According to their age children are divided into the following groups: infants (0 1 years), early childhood (2 3 years), pre-school children (3 — 6 years), school children (6 12 years) and adolescents (12 — 20 years). The impact of media on preschool children today is larger
and stronger than ever. Television has a very strong influence and today is the most powerful mass medium which is very popular among children of preschool age. Remarkable is its effect on socialization child, education, culture, common values and attitudes. Television helps the child to compare himself and his world with the world of the hero on the screen, reveal new ways of behavior, values and new games. Numerous studies point to the excessive consumption of television especially by pre-school children. Parents and teachers have the most important role in the media education of children and they should therefore take that role much more seriously. Media education is necessary for our society, especially nowadays when the media are surrounding us, when communication is becoming obsolete, when learning takes place through technology, and the media shape the social reality affecting the formation of identity and the creation, destruction of self-esteem. Media education is partly carried out through teaching in primary and secondary school while in kindergarten it is not carried out at all or only to a minor extent. Media education is a very important part of children‘s growing up and should be implemented from the earliest age, from kindergarten.
Ključne riječi
mediji
djeca predškolske dobi
socijalizacija
utjecaj
televizija
medijski odgoj
obrazovanje
roditelji
odgojitelji
vrtić
Ključne riječi (engleski)
media
pre-school children
socialization
influence
television
media education
education
parents
kindergarten teachers/preschool teachers
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:233:938460
Studijski program Naziv: Komunikacijski menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-23 14:55:25